2010. 05. 27. 15:32 - uttam

Bizony, nem tudok megülni sokáig a fenekemen. A hazaruccanás miatt elhalasztottam a granadai utamat - amit holnaptól készülünk bepótolni egy barátnőmmel. A kezdeti kedvetlenség és koordinácós problmák után most már nagyon belelkesültem. Hogy mit lehet arrafelé csinálni?

Meglátogatni Sacramento barlangjait, ahol még ma is sokan laknak - cigányok és hippik vegyesen. Ez az autentikus flamenco központja is, esténként a zenészek összegűlnek jammelni. Szabadtéri mozik is találhatók errefelé tavasszal. A város másik tipikus negyede Albayzin, a mór negyed, tele arab teázókkal. Rengeteg tippet kaptunk már különböző fórumokon a tapas bárokhoz - Granadában látezik vega tapas is. Az adagok hatalmasak, és 3-5 euróból jól lehet lakni. A mór hatást tükrözi a számos hammam, azaz fürdő, ahol kevés pénzrt még masszázzsal is kényeztetnek. A másik tipikus negyed a Realejo, a zsidó negyed. A közelben vannak a legszebb kilátók is a városra: a San Nicolas, a San Cristobal vagy a San Miguel de Alto. Ez utóbbi kettő magánkézben van, de egy mosollyal látogathatóvá válik. Ja és az Alhambra, a mór kastély, a város legfőbb nevezetessége... oda már hetekkel ezelőtt legfolaltam a jegyem szombatra!

Mivel nagyon hiányzik a természet (pedig soha nem voltam nagy túrás), meglestem, milyen lehetőségek vannak. A homokos tengerpart is csak egy órányira van, de nincs nálam bikini (anyuuuu, majd hozz!) és strandon heverészős sem vagyok. No meg ki kell próbálni a túracuccokat, amikből Oslo miatt feltankoltam. A kedvenc célpontom Monachil. Van ott minden, ami szem-szájnak ingere. Sebes folyók, vízesések, tavak, sziklák, hegyek, erdők. És nincs messze. A kettes számú célpont nagyobb falat: egy alternatív Szivárványos település, ami Benecicio névre hallgat, eldugva a Sierrában. A harmadik szintén fürdőruci-gyanús, de azért szimpatikus. Santa Fé a természetes meleg forrásairól híres, amiben meg lehet (sőt kell!) merülni. Ezek után nem értem, miért néztek rám a spanyol barátok akkora szemekkel, amikor az otthoni termál fürdőkről beszéltem...

Louisa délig dolgozik, így csak koradélután tudunk indulni. Az első éjszakát egy hostelben töltjük, mert lányként az én javaslatomra nem megyünk olyan vendéglátóhoz, akinek nincsenek referenciái. Szombatra és vasránapra már találtunk rendes kanapét. Úgyhogy szörfölünk! A sok programra való tekintettel (és mert megtehetem), nyitott jegyet veszek. Elképzelhető, hogy egy nappal tovább maradok a tervezettnél. Ré beleszerettem a városba, és már nagyon várom, hogy személyesen találkozzunk! Louisa is és én is egyet értettünk abban: ha csak egy helyet választhatnánk Spanyolországban, akkor az mindkettőnknek Granada lenne - anélkül, hogy ismernénk!

A bejegyzés trackback címe:

https://varazsszonyeg.blog.hu/api/trackback/id/tr502035709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Rádió Mi

Ego

MOB-time'10! Szögedi lokálpatriótából négylaki lettem: Madrid, Oslo, Berlin - meg ahová épp a szívem húz...

Képek

Nincs megjeleníthető elem

Legutóbbi hozzászólások

RSS

süti beállítások módosítása