2010. 05. 17. 09:16 - uttam

Avagy egy teljes hétvége San Isidro jegyében.

A vizsgák miatt eleve Madridban terveztem maradni ezen a hétvégén, de már hetekkel ezelőtt figyelmeztettek a közelgő eseményre. Persze, San Isidro napja is meg minden - de ne azzal foglalkozz, a lényeg Mr Pulu, mondták. No, ez ennyiben is maradt - mondanom sem kell, hogy kíváncsi voltam, mit takar ez az egész.

Fészbuk és hasonló hasznos oldalak segítségével azóta megtudtam, hogy Mr Pulu egy animált madár. Legális makrobotellónként is emlegették (persze, legaláis - amíg meg nem érkezik a rendőrség). A városi legenda úgy tartja, hogy ezen az éjszakán Mr Pulu néha megjelenik...persze csak a kiválasztottaknak. ;)

Szándékosan nem akartam többet olvasni róla, reméltem, hogy a helszínen majd valaki felvilágosít. Készültem is, rengeteg palacsintát sütöttem, aminek több mint a fele a kukában landolt. Hiába, itt a liszt sem ugyanolyan. Most fedeztem fel, mekkora kultusza van a jómadarunknak: látogassatok el a Mr Pulu rajongói oldalra, ahol már elindult a visszaszámlálás a következő Mr Puluig.

Arra nem számítottam, hogy az Emir Kusturica Orchestra koncetrről már nem jutok el Mr Puluig. Így marad a kíváncsiság, és a remény, hogy egyszer én is meglátom! :D

San Isidro Madrid védőszentje, az a város legnagyobb ünnepe. (Idén megszívták: május elseje, másodika - ami valami nemzeti ünnep - és 15. is hétvégére esett. De ez nem akadályozott meg senkit a fiestában.) Ez a nap jelzi a bikaviadalok kezdetét is. Brrrr. Hál'istennek ritkán veszem észre, hogy egy olyan országban élek, ahol ennek kultusza van.

Magáról az ünnepről annyit: hogy koncert, siesta, fiesta, tánc.

Szombaton kimentem én is a San Isidro parkba piknikelni. Már messziről láttam, hogy rossz döntést volt. Tömeg, tömeg, tömeg. Az egész zsibvásári hangulat a mi május elsejénkhez volt hasonló. A különbség: a rendőrség elől futó, illegális ital-standjukat szanaszét hagyó equadori bevándorlók. A parkból sokat nem láttam, minden négyzetcentiméterén ember csücsült. Megért volna egy fotót - de ahhoz sem volt kedvem.

Ezek után lekéstem egy "Rajasthani" showt - így sosem tudom meg, hogy "rajasthani" volt vagy rajasthani. Viszont részt vettem egy fergeteges Djembe koncertben és táncos mókában. Persze hogy Lavapiesben. Ami jó lett volna, ha nem lett volna akkora....na mi? Hát tömeg... Elígérkeztem egy vegán tapas bárba, ami csak szombatonként van nyitva - de ezúttal zárva volt. Hívtak koncertre Vallekasba (ami nekem bicajjal öt perc, másoknak metróval fél óra) és a Gran víára is, híreseket meg tűzijátékot nézni. Én azonban inkább hazamentem. Otthon chateltem a barátaimmal, akik szintén még délután 10-kor értek haza. A sakkról, és arról, hogy öregszünk. Egyre hisztisebbek vagyunk.

-Feltétlenül nézd meg a tradicionális madridi táncot a Las Vistillas környékén - hangzott egy madridi barátnőm tanácsa. - Nagyon stílusos, ahogy a fess férfiak és légies nők komoly arccal lépkednek. - Egyelőre ez is kimaradt. De ami késik... Igazából olyan angolkeringősnek képzelem el.

 Viszont a parkban rengeteg embert láttam hagyományos madridi népviseletben, chulapoban. A lányoké-nőké szembeötlőbb: fehér alapon diszkrét pöttyök (fekete, piros, kék, zöld). Térdig szűk, a test vonalát követő ruha, aminek az elje legyező-szerűen nyílik szét. Járáskor olyan, mint egy hatalmas medúza. Ehhez tartozik egy piros kendő a vállon és egy fehér kendő a fejen. Kötelező kiegészítő még a virág a hajban.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://varazsszonyeg.blog.hu/api/trackback/id/tr642009256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Rádió Mi

Ego

MOB-time'10! Szögedi lokálpatriótából négylaki lettem: Madrid, Oslo, Berlin - meg ahová épp a szívem húz...

Képek

Nincs megjeleníthető elem

Legutóbbi hozzászólások

RSS

süti beállítások módosítása